Storingen met parkeren?
De aanpassing van het Beverwijkse parkeerbeleid leidt soms tot technische problemen. Op deze pagina zetten we op een rij waar u tegenaan kunt lopen en hoe dit kan worden opgelost.
Onderwerpen
- Parkeer-apps geven verkeerde informatie
- Digitale aanvraag van bezoekersregeling blijft hangen
- Restitutiebedrag van ingetrokken bezoekersregeling wordt niet getoond in bevestigingsbrief
- Aanvraag van ontheffing lukt niet, melding ‘maximum bereikt’
- Melding bij aanvraag dat adres zich niet bevindt in ontheffingsgebied
- Problemen met uploaden van documenten bij aanvraag
Ondervindt u een ander technisch probleem dat te maken heeft met parkeren? Stuur dan een mail met toelichting naar parkeren@beverwijk.nl
Parkeer-apps geven verkeerde informatie
Belangrijk om te weten: de verantwoordelijkheid voor de informatie in de parkeer-apps ligt bij de app-bouwers zelf. Als gemeente hebben wij de correctie informatie aangeleverd bij de dienst wegverkeer (RDW)Â die deze informatie weer aan derden verstrekt. Voor zo ver wij nu weten, werken vrijwel alle app technisch goed, maar hebben zij niet altijd hun tekstuele informatievoorziening op orde. Daar hebben we ze via RDW en ook rechtstreeks al meerdere malen op gewezen.
Oplossing: Hoewel de tekst in parkeer-apps soms de verkeerde informatie geeft, wordt bij de transactie zelf wel de juiste RDW-informatie gebruikt. Parkeerders kunnen dus gewoon van deze apps gebruikmaken, want de parkeeractie klopt in de praktijk gewoon. Mocht u toch merken dat het aanmelden niet goed verloopt, neem dan contact met ons op via (0251) 256 256.
Digitale aanvraag van bezoekersregeling blijft hangen
Oplossing: Log uit en probeer het na een paar uur opnieuw. Als het dan weer niet lukt, neem contact met ons op via (0251) 256 256.
Restitutiebedrag van ingetrokken bezoekersregeling wordt niet getoond in bevestigingsbrief
Oplossing: Neem na het beëindigen van uw bezoekersregeling contact met ons op, dan kunnen wij het restantbedrag restitueren, mits dit hoger is dan het vastgestelde drempelbedrag van 27,21 euro.
Aanvraag van ontheffing lukt niet, melding ‘maximum bereikt’
Oplossing: Dit komt vaak doordat er meerdere aanvragen open staan. Annuleer alle openstaande aanvragen van alle medebewoners en probeer het daarna opnieuw. Lukt dit niet, neem dan contact op met ons op.
Melding bij aanvraag dat adres zich niet bevindt in ontheffingsgebied
Oplossing: Woont u in het ontheffingsgebied maar zegt het systeem dat dit niet zo is, neem dan contact met ons op.
Problemen met uploaden van documenten bij aanvraag
Oplossing: Indien er bij de upload van een document in het scherm komt te staan dat het document ter beoordeling bij een medewerking is, maar dat de aanvraag niet verwerkt kan worden, neem dan contact met ons op. Doe dit ook als u van mening bent dat een document ten onrechte is afgewezen.