Klachten ingediend bij klachtcoördinator in 2023

1. 
Datum ontvangst: 16 maart
Onderwerp: Gedraging medewerker stembureau
Team: Publieke dienstverlening
Aard van de klacht: Geen gedag zeggen
Maatregelen: Besproken met betrokken medewerker stembureau

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel4 wekenneeja

2. 
Datum ontvangst: 7 april
Onderwerp: Gedraging medewerker Publieke dienstverlening
Team: Publieke dienstverlening
Aard van de klacht: Miscommunicatie aan de balie, gevoel onjuist behandeld
Maatregelen: Besproken met betrokken medewerker.

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel4 wekenneeja

3. 
Datum ontvangst: 14 april
Onderwerp: Onbereikbaarheid Handhaving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Niet terugbellen en niet nakomen toezeggingen
Maatregelen: Onderzoek naar betere registratie in Join.
Opmerkingen: Verzoeken op onjuiste afdeling terecht gekomen.

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: gegrond5 wekenneeja

4. 
Datum ontvangst: 3 mei
Onderwerp: Gedraging medewerker begraafplaats
Team: Openbare Ruimte
Aard van de klacht: Niet nakomen toezeggingen
Opmerkingen: Klager in de gelegenheid gesteld informatie te verstrekken.

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: ongegrond18 wekenjaja

5. 
Datum ontvangst: 12 mei
Onderwerp: Gedraging medewerker WIZ
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Onaangenaam telefonische uitlating medewerker
Maatregelen: Besproken met betrokken medewerker

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel2 wekenneeja

6. 
Datum ontvangst: 6 juni
Onderwerp: Gedraging medewerker Wmo
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Niet nakomen toezeggingen

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: ongegrond4 wekenneeja

7. 
Datum ontvangst: 8 juni
Onderwerp: Gedraging medewerker Handhaving
Team: Handhaving
Aard van de klacht: Zoekmaken id-kaart
Maatregelen: Geen onjuiste toezeggingen doen, id-kaart had vernietigd moeten worden geen teruggave

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel6 wekenneeja

8. 
Datum ontvangst: 9 juni
Onderwerp: Gedraging medewerker Wmo
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Niet goed bereikbaar zijn, verstoorde communicatie
Maatregelen: Bij onherstelbare verstoring relatie consulent, consulent wijzigen

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel6 wekenneeja

9. 
Datum ontvangst: 19 juni
Onderwerp: Gedraging Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Te laat uitbetalen dwangsom
Opmerkingen: Afwezigheid (waarnemend) teammanager en daardoor te laat akkoord voor betaling
 

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel2 wekenneeja

10. 
Datum ontvangst: 24 juni
Onderwerp: Gedraging medewerker Wmo
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Niet reageren e-mail
Opmerkingen: Medewerker was niet meer werkzaam

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel9 wekenjaja

11. 
Datum ontvangst: 26 juni
Onderwerp: Communicatie TOR en VTH
Team: Openbare Ruimte en Handhaving
Aard van de klacht: Handhavend optreden na fixi melding bij verschillende teams
Maatregelen: Betere communicatie en afstemming tussen teams.
Opmerkingen: Klacht vergde intensief onderzoek meerdere teams

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel11 wekenjanee

12. 
Datum ontvangst: 10 juli
Onderwerp: Gedraging medewerker Publieke dienstverlening
Team: Publieke dienstverlening
Aard van de klacht: Afgeven verkeerde huwelijksakte
Maatregelen: Besproken met betrokken medewerker

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel1 weekneeja

13. 
Datum ontvangst: 18 juli
Onderwerp: Gedraging medewerker Publieke dienstverlening
Team: Publieke dienstverlening
Aard van de klacht: Verkeerde brief verzonden met gegevens medebewoner
Maatregelen: Besproken met betrokken medewerker

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel2 wekenneeja

14. 
Datum ontvangst: 13 augustus
Onderwerp: Gedraging medewerker Wmo
Team: Sociaal Beleid
Aard van de klacht: Aanschrijven overleden persoon
 

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel6 wekenneeja

15. 
Datum ontvangst: 4 september
Onderwerp: Gedraging medewerker Handhaving
Team: Handhaving
Aard van de klacht: Niet handhavend optreden
Maatregelen: Intern wijze van handhaving besproken.
Opmerkingen: Klacht te laat opgemerkt en vergde intensief onderzoek

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: gegrond13 wekenneenee

16. 
Datum ontvangst: 5 september
Onderwerp: Gedraging medewerker Handhaving
Team: Handhaving
Aard van de klacht: Niet handhavend optreden
Maatregelen: Staande afspraken zijn geschrapt en handhaving is ingezet.
Opmerkingen: Klacht te laat opgemerkt en vergde intensief onderzoek

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: gegrond13 wekenneenee

17. 
Datum ontvangst: 18 oktober
Onderwerp: Gedraging medewerker Advies
Team: Advies
Aard van de klacht: Niet tijdig behandelen
Maatregelen: Binnen de organisatie het Klachtprotocol opnieuw onder de aandacht gebracht.
Opmerkingen: Klacht te laat door klachtcoördinator ontvangen

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: gegrond7 wekenneenee

18. 
Datum ontvangst: 8 september
Onderwerp: Gedraging medewerker Wmo
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Geen dossier verkregen, onjuiste steun en zorg medewerker
Opmerkingen: Uitblijvende reacties klager en daardoor verlenging

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: ongegrond12 wekenjaja

19. 
Datum ontvangst: 22 september
Onderwerp: Gedraging medewerker Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Vergunningen evenementen te laat publiceren
Opmerkingen: Proces uitgelegd aan klager

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel2 wekenneeja

20. 
Datum ontvangst: 12 oktober
Onderwerp: Gedraging medewerker Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Dienstverlening tijdens vergunning en bezwaarfase
Maatregelen: Werkproces bezwaar en inzien stukken in team bespreken.
Opmerkingen: Evaluatie zal plaatsvinden op dossierniveau

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: deels gegrond deels ongegrond10 wekenjaja

21. 
Datum ontvangst: 12 oktober
Onderwerp: Gedraging medewerker Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Dienstverlening tijdens vergunning en bezwaarfase
Maatregelen: Werkproces bezwaar en inzien stukken in team bespreken. 
Opmerkingen: Evaluatie zal plaatsvinden op dossierniveau

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: deels gegrond deels ongegrond10 wekenjaja

22. 
Datum ontvangst: 12 oktober
Onderwerp: Gedraging medewerker Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Dienstverlening tijdens vergunning en bezwaarfase
Maatregelen: Werkproces bezwaar en inzien stukken in team bespreken.
Opmerkingen: Evaluatie zal plaatsvinden op dossierniveau

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: deels gegrond deels ongegrond10 wekenjaja

23. 
Datum ontvangst: 12 oktober
Onderwerp: Gedraging medewerker Leefomgeving
Team: Leefomgeving
Aard van de klacht: Dienstverlening tijdens vergunning en bezwaarfase
Maatregelen: Werkproces bezwaar en inzien stukken in team bespreken.
Opmerkingen: Evaluatie zal plaatsvinden op dossierniveau

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Afhandelingsbrief: deels gegrond deels ongegrond10 wekenjaja

24. 
Datum ontvangst: 23 oktober
Onderwerp: Gedraging consulent werk en inkomen
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Stellen korte reactietermijn door medewerker
 

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel1 weekneeja

25. 
Datum ontvangst: 3 november
Onderwerp: Gedraging medewerker verzekeringen en schades
Team: Openbare Ruimte
Aard van de klacht: Onzorgvuldig handelen: verkeerde informatie aan verzekeraar zenden
Maatregelen: Betrokkene aangeven dat schaderapportages via de verzekeraar worden verstrekt

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel5 wekenneeja

26. 
Datum ontvangst: 22 november
Onderwerp: Gedraging medewerker Publieke dienstverlening
Team: Publieke dienstverlening
Aard van de klacht: Niet ontvangen volmacht stempas
Maatregelen: Bericht aan betrokkene op moment verzending stempas per post

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel1 weekneeja

27. 
Datum ontvangst: 24 november
Onderwerp: Gedraging medewerker Openbare Ruimte
Team: Openbare Ruimte
Aard van de klacht: Niet snoeien boom na herhaald verzoek
Maatregelen: Uitleg snoeischema aan betrokkene.
Opmerkingen: Bezoek op locatie door teammanager

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel4 wekenneeja

28. 
Datum ontvangst: 29 november
Onderwerp: Uitblijven handhaving
Team: Handhaving
Aard van de klacht: Niet oppakken melding om bewoner aan te spreken op snoeien struiken
Maatregelen: Direct reageren op melding betrokkene.
Opmerkingen: Opgepakt en afgehandeld door teammanager Openbare Ruimte

Wijze van afhandelenDuur behandelingVerlengingTijdig afgehandeld
Informeel4 wekenneeja

29. 
Datum ontvangst: 12 december
Onderwerp: Uitbetalen energietoeslag
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Laat uitbetalen energietoeslag
Status: In behandeling

30. 
Datum ontvangst: 20 december
Onderwerp: Medewerker Participatiewet
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Doorzenden medische gegevens zonder toestemming
Status: In behandeling

31. 
Datum ontvangst: 27 december
Onderwerp: Medewerker Wmo
Team: Werk Inkomen en Zorg
Aard van de klacht: Niet voortvarend aanvraag behandelen / geen gehoor
Status: In behandeling